Projekt "Wiedza z "Elektryka" - mój sukces zawodowy" realizowany jest przez Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego "Elektryk" w Nowej Soli, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształenia i kompetencji w regionach, Działnie 9.2. Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Projekt będzie realizowany w roku szkolnym 2012/2013 oraz 2013/2014 i jest przeznaczony tylko i wyłącznie dla uczniów Technikum im.W.Krukowskiego

    Wykaz zajęć zaplanowanych do realizacji w ramach projektu:

  1. "W matni sieci" - autorskie zajęcia rozszerzające wiadomości z zakresu ICT.
    1. Akademia CISCO.
    2. Projektowanie AutoCad.
    3. Grafika komputerowa.
    4. System zarządzania treśćią JOOMLA (CMS).
    5. Administracja serwera MS SQL .
  2. Moja ścieżka edukacyjna - doradztwo zawodowe i pedagogiczno - psychologiczne.
    1. Doradztwo zawodowe dla maturzystów.
    2. Doradztwo zawodowe dla uczniów klas pierwszych i innych uczestników projektu (poza maturzystami).
    3. Doradztwo psychologiczne dla uczniów - uczestników projektu.
  3. Koło Młodych Ekonomistów.
  4. Warsztaty antydyskryminacyjne - 3 moduły: Stereotyp ról kobiet i mężczyzn; Dyskryminacja; Tolerancja a niepełnosprawność.
  5. Kurs przygotowujący do egzaminu nadającego uprawnienia do 1 kV.
  6. "Sam liczę"- autorskie zajęcia wyrównujące wiedzę umiejętości z matematyki.
  7. "Ja obywatel świata" - autorskie zajęcia z języków obcych.
  8. Koła Młodych Przyrodników - autorskie zajęcia, chemii, fizyki, geografii
  9. Praktyki uczniowskie w zawodach: technik mechatronik, technik ekonomista, technik elektryk.
  10. Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze służące wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych z przedmiotów zawodowych.
  11. Współpraca ponadnarodowa.

    Cele projektu zakładane do realizacji przez szkołę, zakładane rezultaty twarde i miękkie oraz źródła weryfikacji/pozyskania danych do pomiaru wskaźnika realizacji celów.

  • Cel główny: wyrównanie szans edukacyjnych uczniów, przygotowanie do dalszej ścieżki edukacyjnej lub zawodowej u 384 uczniów technikum w CKZiU "Elektryk", dzięki realizacji programu rozwoju w latach 2012-2014.
  • Cele szczegółowe:
    • Podniesienie wiedzy i umiejętności w zakresie ICT i przedmiotów matematyczno-przyrodniczych przez co najmniej 180 uczniów.
      • Liczba uczniów u których wzrosły umiejętności ICT w tym u 8 dziewcząt i 67 chłopców.
      • Liczba uczniów u których wzrosły kompetencje, umiejętności i wiedza z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w tym u 25 dziewcząt i 90 chłopców.
    • Podniesienie wiedzy i umiejętności w zakresie języków obcych (niemieckiego i angielskiego) przez co najmniej 40 uczniów.
      • Liczba uczniów u których wzrosły kompetencje, umiejętności i wiedza z j.niemieckiego w tym u 12 dziewcząt i 8 chłopców.
      • Liczba uczniów u których wzrosły kompetencje, umiejętności i wiedza z j.angielskiego w tym u 8 dziewcząt i 12 chłopców.
    • Wzrost wrażliwości społecznej, motywacji i umiejętności świadomego wyboru drogi edukacyjnej lub zawodowej u 230 uczniów poprzez wsparcie psychologiczno-pedagogiczne i doradztwo zawodowe.
      • Liczba uczniów u których wzrosły aspiracje edukacyjne i motywacja do nauki w tym u 70 dziewcząt i 260 chłopców.
      • Liczba uczniów którzy dokonali świadomego wyboru ścieżki edukacyjnej, uzyskali kwestionariusze predyspozycji zawodowych w tym u 70 dziewcząt i 110 chłopców.
    • Nabycie dodatkowych kwalifikacji, wzrost wiedzy i umiejętności 50 uczniów w zawodach: elektryk, ekonomista, mechatronik.
      • Liczba uczniów u których wzrosły kwalifikacje w zawodzie technik ekonomista w tym u 15 dziewcząt i 3 chłopców.
      • Liczba uczniów u których wzrosły kwalifikacje w zawodzie technik elektryk i technik mechatronik w tym u 32 chłopców.
      • Liczba uczniów, którzy uczestniczyli w praktykach w tym u 15 dziewcząt i 32 chłopców.
      • Liczba pracodawców współpracujących w zakresie stażów uczniowskich (6 pracodawców).
    • Poznanie przez 30 uczniów polskich i 20 niemieckich innowacyjnych metod kształcenia zawodowego oraz zapoznanie się z wymaganiami stawianymi uczniom/pracownikom w kraju partnera
      • Liczba uczniów polskich biorących udział w praktykch w Niemczech w tym u 6 dziewcząt i 24 chłopców.
      • Liczba uczniów niemieckich biorących udział w praktykch w Polsce w tym u 3 dziewcząt i 17 chłopców
    • Zakładane rezultaty twarde (mierzalne) wynikające z celów szczegółowych monitorowane w okresach miesięcznych.
    • Zakładane rezultaty miękkie (monitorowane i badane poprzez ankiety ewaluacyjne - poziom zadowolenia uczestników minimum 75% z każdych z zajęć, wykazy uczestników):
      • nabycie umiejętności korzystania z technologii informatycznych,
      • wyrobienie umiejętności społecznych i obywatelskich (wytrwałość, dokładność, obowiązkowość, zdyscyplinowanie, umiejętność pracy w grupie, zdolności komunikacyjne),
      • zwiększenie motywacji do nauki, wyższe aspiracje zawodowe i osobiste,
      • wyrównanie szans edukacyjnych, zwłaszcza uczniów pochodzących z terenów wiejskich lub ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
      • umożliwienie uczniom zdobycie dodatkowej wiedzy i umiejętności ułatwiających dalszą edukację i/lub wybór ścieżki zawodowej (pobudzanie aspiracji edukacyjnych i zainteresowań uczniów, rozwijanie umiejętności kluczowych),
      • wdrożenie przez nauczycieli nowoczesnych metod nauczania w tym IT,
      • podniesienie kwalifikacji nauczycieli,
      • stworzenie podstaw szkoły przeciwdziałającej dyskryminacji,
      • wzrost zainteresowa uczniów gimnazjum nauką w technikum,
      • wzrost aktywności społeczno-ekonomicznej absolwentów,
      • poprawa jakości świadczonych usług edukacyjnych w szkole,
      • zdobycie przez uczniów umiejętności praktycznego stosowania wiedzy teoretycznej,
      • podniesienie kompetencji kluczowych,
      • zdobycie umiejętności konkurowania z innymi w konkursach,
      • zwiększenie zdawalności egzaminu maturalnego,
      • wzrost samooceny uczniów,
      • zmniejszenie liczby niepowodzeń szkolnych uczniów,
      • lepsze przygotowanie absolwentów szkoły do rynku pracy,
      • nawiązanie współpracy: instytucje rynku pracy a szkoła, w zakresie dwukierunkowego przepływu informacji, skutkującej podwyższeniem jakości i trafności oferowanych usług edukacyjnych,
      • wzrost świadomości na temat korzyści jakie umożliwia współpraca, co powinno zaowocować podobnymi formami kooperacji w przyszłości,
      • współpraca ponadnarodowa umożliwi: wpowadzenie nowatorskich rozwiązań systemowych w szkoleniu zawodowym, zwiększenie mobilności zawodowej uczniów, wzrost liczby absolwentów charakteryzujących się otwartością na inne kultury oraz posiadających umiejętności językowe w poszerzonym zakresie, wzrost liczby absolwentów na polskim rynku pracy posiadających przygotowanie zawodowe zgodne z wymogami UE.
    • Źródła weryfikacji/pozyskania danych do pomiaru wskaźnika realizacji celów oraz częstotliwość pomiaru:
      • listy obecności,
      • dzienniki zajęć
      • comiesięczny monitoring,
      • ankiety ewaluacyjne (4 w trakcie projektu),
      • raporty roczne,
      • Sprawozdania z realizacji zadań sporządzane co 6 m-cy przez personel projektu,
      • testy diagnozujące (4 w trakcie projektu: na wejściu, po 1/3 i po 2/3godz.zajęć i na zakończenie zajęć,
      • testy diagnostyczne zawodowe,
      • ankiety wewnętrzne,
      • oceny psychologa (w części jawnej),
      • badania specjalistyczne (w części jawnej),
      • sprawozdania z realizacji działań sporządzane comiesięcznie przez prowadzących.