NIE ZGUBIĆ TALENTU 

Projekt współfinansowany przez Unie Europejską w ramach

Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Działanie 9.1.2




 

Rezultaty


Zakładane rezultaty twarde (monitorowane i badane poprzez zapisy w dziennikach zajęć, listy obecności, raporty z mierzenia jakości pracy szkoły, protokoły egzaminów, konkursów, olimpiad itp.):

- przeprowadzenie 1960 godzin zajęć specjalistycznych, kursowych i wyrównujących szanse edukacyjne z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych oraz zajęć z języków obcych i społecznych.

- udział w olimpiadach przedmiotowych z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, języków obcych, historii co najmniej 8 uczniów w roku 09/10 i 8 uczniów w roku 10/11)

- realizacja programu pracy z uczniem zdolnym – kontynuacja Wakacyjnej Szkoły Młodzieżowych Liderów Przedmiotowych i Zimowej Szkoły Przyrodników – udział co najmniej 32 uczniów w roku szkolnym 09/10,tak samo w 10/11.

-przeprowadzenie badań predyspozycji zawodowych i socjometrycznych, udzielenie pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz określenie  ścieżki edukacyjnej dla co najmniej 100 uczniów,

-zwiększenie zdawalności egzaminu maturalnego przez uczniów ZSP1-średnie wyniki wszystkich przedmiotów z poziomu rozszerzonego i z poziomu podstawowego w staninie co najmniej średnim w woj. lubuskim w roku 2011.

-zmniejszenie liczby uczniów z ocenami rocznymi niedostatecznymi do mniej niż 5% ogółu uczniów

Zakładane rezultaty miękkie(monitorowane i badane poprzez ankiety ewaluacyjne –poziom zadowolenia uczestników minimum 75% z każdych zajęć, wykazy uczestników):

-wyrobienie umiejętności społecznych i obywatelskich (wytrwałość, dokładność, obowiązkowość, zdyscyplinowanie, umiejętność pracy w grupie, zdolności komunikacyjne)

-zwiększenie motywacji do nauki, wyższe aspiracje zawodowe i osobiste,

-wyrównanie szans edukacyjnych, zwłaszcza uczniów pochodzących z terenów wiejskich lub ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

-umożliwienie uczniom zdobycie dodatkowej wiedzy i umiejętności ułatwiających dalszą edukację i wybór ścieżki zawodowej(pobudzanie aspiracji edukacyjnych i zainteresowań uczniów, rozwijanie umiejętności kluczowych). Monitoringiem rezultatów będzie się zajmował pracownik ds. informacji, promocji, ewaluacji i monitoringu. Monitoring rezultatów miękkich będzie przeprowadzany w formie ankiet ewaluacyjnych w każdym zadaniu dwukrotnie: po realizacji 1/3 godzin zajęć i na zakończenie zadania. Monitoring rezultatów twardych będzie prowadzony raz na miesiąc. Zakładane rezultaty przyczynią się do realizacji celu głównego projektu tj. podniesienie atrakcyjności i jakości kształcenia poprzez sukcesywne wdrażanie wieloletniego programu rozwoju szkoły oraz umożliwienie uczniom diagnozę i rozwój własnych, indywidualnych zdolności i zainteresowań, zwłaszcza dla uczniów pochodzących z terenów wiejskich lub rodzin dysfunkcyjnych oraz przyczynią się do: zdobycia dodatkowych umiejętności przez uczniów, rozwój wiedzy, własnych uzdolnień i umiejętności, wyrównania szans edukacyjnych uczniów poprzez nabycie umiejętności wykorzystywania wiedzy z matematyki, fizyki i języków obcych w praktyce. Wszystkie działania przyjęte do realizacji w projekcie będą wykorzystywały do gromadzenia danych, publikacji informacji, technologie informatyczne z wykorzystaniem strony szkoły. Przy realizacji zajęć będzie wykorzystywany projektor multimedialny. Analizie komputerowej zostaną poddane wszystkie działania m.in. ankiety ewaluacyjne, sprawozdania i raporty z realizacji działań. Zebrane informacje zostaną zarchiwizowane na płytach CD i na serwerze szkoły. Przeprowadzone zajęcia zostaną opisane przez uczniów na stronie internetowej szkoły.