Akredytacja – projekt nr 2024-1-PL01-KA121-VET-000199048

Startujemy z projektem ERASMUS+. Programiści i informatyce z CKZIU „Elektryk” w Nowej Soli rozpoczynają staż zagraniczny w firmie SYSTEMA w Dreźnie

Uczniowie Naszej szkoły od 06.10.2024 – 19.10.2024 będą realizować dwutygodniowy staż zagraniczny w firmie STEMA w Dreźnie. Grupa 8 uczniów  informatyków i programistów w ramach mobilności stworzy projekt produktu z zastosowaniem nowoczesnej technologii i rozwiązań zapobiegających  zanieczyszczeniom środowiska. Przygotują również innowacje programowe oparte o wymagania pracodawców europejskiego rynku pracy. Uczniowie przed wyjazdem na staż  zintegrowali się i stworzyli jedną drużynę projektową. Podczas integracji, która odbyła się w dniu 26.09.2024 w  restauracji „Pizza Sole” w Nowej Soli poznali swoje zainteresowania i pasje. Omówili swoje role w pojecie nr 2024-1-PL01-KA121-VET-000199048. Właściciel restauracji zaprosił uczniów na warsztaty z Pizzy Włoskiej.

Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego „Elektryk” w Nowej Soli otrzymało dofinansowanie na realizację projektu nr 2024-1-PL01-KA121-VET-000199048 w wysokości 65 847,00 EUR. Dofinansowanie zapewni w roku szkolnym 2024/2025 realizację programu Erasmus+ na rzecz mobilności dla 24 uczniów i 4 nauczycieli. Uczniowie CKZiU „Elektryk”  w Nowej Soli w roku szkolnym pojadą na dwutygodniowe staże do firmy SYSTEMA Systementwicklung Dipl.-Inf. Manfred Austen GmbH Manfred-von-Ardenne-Ring, Drezno, Niemcy i do partnera WSA Spree-Havel w Fürstenwalde, Niemcy. Grupa 4 nauczycieli  w ramach mobilności będzie doskonalić umiejętności zawodowe w ramach obserwacji pracy w placówkach kształcenia dualnego w Niemczech. Uczestnicy na stażu  omówią z mentorem projektu zakres zadań projektowych oparty o zasadę włączenia i różnorodności oraz zasadę działania nienaruszającą równowagę ekologiczną i odpowiedzialność za środowisko.

19.10.2024

 

Staż zagraniczny w firmie SYSTEMA w Dreźnie

 

Uczniowie Naszej szkoły od 06.10.2024 – 19.10.2024 będą zrealizowali dwutygodniowy staż zagraniczny w firmie STEMA w Dreźnie. Grupa 8 uczniów  informatyków i programistów w ramach mobilności opisuje zadania projektowe.

Nasza przygoda w ramach projektu Erasmus+ dobiegła końca. Spędziliśmy wspaniałe 2 tygodnie na poznawaniu Drezna i pracy programistów w firmie Systema.

Po wielu godzinach opracowywania dokumentacji, planowania projektu i pisaniu kodu, programiści ukończyli tworzenie książki telefonicznej zleconej przez firmę. Nasza aplikacja pozwala na dodawanie, edytowanie i usuwanie z systemu danych osób zatrudnionych w małej firmie. Dodaliśmy także funkcję filtrowania, która znacznie ułatwia wyszukiwanie konkretnych osób.

Aplikacja „Książka Telefoniczna” to intuicyjne narzędzie stworzone w języku Java, które umożliwia zarządzanie danymi kontaktowymi pracowników. Aplikacja jest zintegrowana z bazą danych Apache Derby, co zapewnia stabilne i efektywne przechowywanie oraz manipulowanie danymi.

Informatycy w tym czasie zajęli się blogosferą. Teraz, gdy jest już ukończona, można łatwo przejść do umieszczonych na niej raportów, portfoliów, profili zawodowych, filmików, zdjęć czy postów na social mediach.

W trakcie pobytu w firmie Systema mogliśmy wykazać się znajomością wiedzy pozyskanej w szkole, ale także nauczyć się więcej o automatyzacji, programowaniu w języku Java, przebiegu pracy programistów i informatyków, odpowiedzialności podczas wykonywania swoich obowiązków, oraz tego jak ważna jest praca
w zespole.

Dzięki projektowi Erasmus+ nie tylko mieliśmy okazję do rozwijania się w naszych zainteresowaniach, ale nauczyliśmy się samodzielności. Zyskaliśmy też nowe przyjaźnie, w których pomagaliśmy i wspieraliśmy się nawzajem.

Podczas kulturowego zwiedzania Drezna zobaczyliśmy wiele przepięknych miejsc, które skrywają ciekawe historie. Na pewno w naszej pamięci zapadnie pałac Zwinger, Tarasy Brühla, dzielnica Neustadt, park Großer Garten, formacje skalne Bastei czy pałac japoński w Pillnitz.

Jesteśmy niezmiernie wdzięczni za możliwość uczestniczenia w takiej przygodzie. Wsparcie, które otrzymaliśmy i wkład wszystkich osób w ten projekt pomógł nam rozwijać się zawodowo i osobowo.

Pierwszym z naszych zadań było stworzenie portfolii. Zapisaliśmy w nich nasze zainteresowania,  osiągnięcia, mocne oraz słabe strony. Nasze portfolia mają na celu wspieranie także uczniów z dysfunkcjami, pokazując że każdy może spełniać swoje marzenia, nawet jak spotyka na swojej drodze pewne utrudnienia

Naszym kolejnym zadaniem było stworzenie blogosfery. Podsumowuje ona nasze działania podczas projektu Erasmus+, dzielimy się na niej projektami nad którymi pracujemy podczas pobytu w Dreźnie – w poszczególnych zakładkach umieszczamy aplikacja w języku Java, filmy obrazujące nasz pobyt w przestrzeni zawodowej i kulturowym odkrywaniu uroków Drezna, wpisy, publikacje na social mediach oraz raporty z każdego dnia.

Utworzyliśmy również profile zawodowe, które przedstawiają różne zawody programistów i informatyków zarówno w Niemczech, jak i w Polsce. Włączyliśmy w profile także informatyczne zawody, które są przeznaczone dla osób z dysfunkcjami  wygenerowując kod qr, aby można było szybko przejść do strony z informacjami.

Naszym głównym zadaniem w firmie Systema jest wykonanie książki telefonicznej. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii możemy dbać o środowisko. Książka ma przechowywać dane pracowników małej firmy i wykonywać proste operacje jak filtrowanie, dodawanie nowego pracownika, lub edycja danych. Jest napisana w języku Java.

W JAKI SPOSÓB SYSTEMA WSPIERA UCZNIÓW, STUDENTÓW I PRZYSZŁYCH PRACOWNIKÓW

Oferują dużą pomoc dydaktyczną, pobudzają nas do kreatywnego  myślenia i pomagają nam rozwiązywać problemy. Wprowadzają rodzinną atmosferę, gdzie każdy jest traktowany tak samo. Wszyscy bezinteresownie pomagają sobie nawzajem.

Firma Systema stawia na budowanie trwałych relacji z klientami i pracownikami. Dzięki indywidualnemu podejściu i inwestycjom w rozwój zespołu, zapewnia wysoką jakość usług.

Codziennie podczas stażu mieliśmy możliwość kontaktu z pracownikami z różnych zespołów, którzy zaskakiwali nas prezntacjami. Przedstawiały one ich ścieżkę kariery i opowiadały o ich funkcji w firmie. Wszyscy pracownicy byli uprzejmi i pomocni.

Dzięki stażowi w ramach projektu ERASMUS+ w Systema Art. of Automanion doświadczyliśmy prawdziwej pracy programistów mając wgląd w codzienny rytm ich zajęć. Nauczyliśmy się tworzenia dokumentacji, planowania projektów i pracy w grupie, rozwinęliśmy własne umiejętności nabyte w szkole i zastosowaliśmy je w praktyce.

ZADANIA KULTUROWE

Nasz wolny czas przeznaczony jest na kulturowe zwiedzanie Drezna. Miasto Drezno jest podzielone na dwie kontrastujące ze sobą części – Stare i Nowe Miasto.  Pierwsza dzielnica wyróżnia się najsłynniejszymi zabytkami odnowionymi po zniszczeniach podczas nalotów dywanowych, podczas gdy druga skupia się na nowoczesności i tradycjach. 

Na pewno nie zapomnimy zapierających dech w piersiach atrakcji takich jak: Zwinger,  Tarasy Brühla,  Semperoper, Frauenkirche, formacje skalne Bastei, Pillnitz

zapraszamy do blogosfer

blogosferta informatycy – klasa 4

https://sites.google.com/view/blogosfera-2024-informatyk/strona-g%C5%82%C3%B3wna-homepage?authuser=0

blogosfera programiści – klasa 4

 https://sites.google.com/view/programista-2024-blogosfera/strona-g%C5%82%C3%B3wna-homepage?authuser=0

26.11.2024

Promocja projektu Erasmus+

Stoisko projektu Erasmus+ pojawiło się na DNIACH PROMOCJI PROJEKTÓW organizowanych w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego „Elektryk'” w Nowej Soli. Kolorowa fotografia zdjęć przedstawiła rezultaty projektów uczniowskich elektryka Uczniowie „PRYBILI PIĄTKĘ” projektowi Erasmus+, który realizuje staże zagraniczne od 2021 roku.  

28.02.2025

Uczniowie CKZiU „Elektryk” w Nowej Soli na stażu zagranicznym w Fürstenwalde od 17.02.2025

W dniach 16.02-28.02.2025 uczniowie szkoły CKZiU „Elektryk” w Nowej Soli wzięli udział w wyjątkowym stażu zagranicznym w niemieckim Fürstenwalde. Udział w projekcie edukacyjnym był doskonałą okazją do poszerzenia wiedzy i umiejętności w praktyce, a także do współpracy międzynarodowej. Staż odbył się w ramach współpracy z zagranicznymi firmami i instytucjami edukacyjnymi, a jego celem było wykorzystanie nowoczesnych technologii w projektach praktycznych, a także promowanie działań związanych z ochroną środowiska.

Technik elektryk i mechatronik:

Projekt dotyczący nowoczesnych technologii i ochrony środowiska. Uczniowie kierunków technik elektryk i technik mechatronik podjęli się ambitnego zadania stworzenia projektu związanego z wykorzystaniem nowoczesnych technologii oraz rozwiązań zapobiegających zanieczyszczeniom środowiska. W ramach stażu wykonali miernik jakości powietrza, który za pomocą wyświetlacza pokazuje stopień  zanieczyszczenia powietrza. Miernik jakości powietrza to innowacyjne rozwiązanie, które pozwala na bieżąco oceniać stan środowiska w różnych lokalizacjach. Działania te mają na celu poprawę świadomości ekologicznej oraz rozwój nowych technologii, które wspierają walkę ze zanieczyszczeniami i toksynami w atmosferze. Projekt realizowany w zakładzie pracy był doskonałą okazją do zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce, a także do poznania nowych metod i narzędzi w pracy zawodowej.

Technik reklamy: Promocja projektu i komunikacja międzynarodowa

Uczniowie kierunku technik reklamy pełnili bardzo ważną rolę w promocji projektu edukacyjnego. Przygotowali plakaty promujące projekt, które były prezentowane zarówno w Polsce, jak i Niemczech. Ponadto, zaprojektowali zaproszenia na konferencję międzynarodową, której celem było zaprezentowanie efektów wspólnej pracy uczniów z różnych krajów. Jednym z kluczowych zadań było również stworzenie filmu promującego rekrutację do szkół w Polsce i Niemczech. W ramach tego zadania uczniowie przeprowadzili wywiady, które zostały wykorzystane w filmie, mającym na celu zachęcenie młodych ludzi do podejmowania edukacji zawodowej i uczestniczenia w międzynarodowych projektach.

Wspólne zadania: Portfolia prezentacyjne i blogosfera

Wszystkie trzy kierunki – technik elektryk, mechatronik i technik reklamy – wspólnie pracowały nad tworzeniem portfeli prezentacyjnych oraz bloga projektowego. Portfolia stanowiły podsumowanie ich osiągnięć i efektów pracy podczas stażu, natomiast blogosfera stała się platformą, na której uczniowie dzielili się swoimi doświadczeniami, wrażeniami i refleksjami z odbywanego stażu. Blog miał na celu również promowanie międzynarodowej współpracy oraz umożliwienie innym uczniom śledzenie postępów projektu w czasie rzeczywistym.

Podsumowanie

Staże zagraniczne są niezwykle ważnym elementem edukacji, pozwalając uczniom na rozwój kompetencji zawodowych i językowych w międzynarodowym kontekście. Projekt w Fürstenwalde nie tylko umożliwił uczniom CKZiU „Elektryk” w Nowej Soli zastosowanie nowoczesnych technologii, ale także umożliwił im aktywny udział w promocji innowacyjnych działań związanych z ochroną środowiska i wymianą międzynarodową. Dzięki temu uczniowie zdobyli cenne doświadczenia, które na pewno będą pomocne w dalszej karierze zawodowej. Dziękujemy wszystkim uczestnikom stażu za zaangażowanie i profesjonalizm oraz za to, że reprezentowali naszą szkołę w tak pozytywnym świetle na międzynarodowej arenie!

grupa mobilna 2025

linki do blogosfer:

blogosfera uczniów technikum reklamy

https://sites.google.com/view/blogosfera-reklama?usp=sharing

blogosfera uczniów technik elektryk i mechatronik

https://sites.google.com/view/blogosferaelektryk?usp=sharing

Platforma promowania innowacji

https://sites.google.com/view/erasmus-ckziu-elektryk/edukacja-innowacja-bildung-inovation/blogosfera-blogosph%C3%A4re/20242025?authuser=0

07.04.2024

Mobilność nauczycieli CKZiU „Elektryk” w Nowej Soli

W ramach projektu Erasmus+ nauczyciele CKZiU „Elektryk” od 31.03.2025 do 04.04.2025 obserwowali pracę instruktorów praktycznej nauki zawodu i nauczycieli OSZ Oder – Spree w Eisenhüttenstadt. Uzyskali nowe kompetencje nauczycielskie związane z nowymi metodami nauczania. Udoskonalili wiedzę na temat strategii nauczania osób ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnym. Zwiększyli umiejętności praktyczne związane z pracą z osobami pochodzącymi z różnych środowisk kulturowych. Poznali nowe metody pracy związane z nauczaniem uczniów mających problem w kontekście szkolnym i zawodowym. W ramach projektu zgromadzili nowe pomysły w centrum szkoleniowym firmy Mercedes – Benz Ludwigsfelde, fabryce ArcelorMittal Eisenhüttenstadt, która  na rynku uznana  jest za dostawcę wysokiej jakości usług stalowych. Firma cieszy się doskonałą reputacją – zwłaszcza w branży motoryzacyjnej i AGD. Nauczyciele obserwowali również pracę instruktorów praktycznej nauki zawodu w ośrodku szkoleniowym ArcelorMittal Eisenhüttenstadt dla mechaników przemysłowych, techników elektroników i techników automatyzacji. Zgromadzili nowe pomysły praktycznego połączenia treści kształcenia zawodowego z potrzebami lokalnego rynku pracy. Zwiększyli kompetencje personalne i społeczne w środowisku międzynarodowym. Projekt składał się również z części kulturowej. Nauczyciele zwiedzili Katedrę w Belinie, Gmach Reichstagu i salę plenarną gdzie odbywają się posiedzenie plenarne Niemieckiego Bundestagu. Zwiedzili Poczdam, Pałac Sanssouci i otaczający go park, Nowy Ogród, Pałac Cecilienhof oraz wiele innych zabytków miasta. Historię miasta opowiedział nauczycielom, przewodnik rejsu na statku.

Link do PLATFORMY doskonalenia zawodowego nauczycieli:

https://h8cgud.webwave.dev/

 

29.05.2025

IV Konferencja „Mobilność osób w dziedzinie kształcenia i szkolenia zawodowego”

 

W dniu 29.05.2025 w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego „Elektryk” odbyła się Konferencja „Mobilność osób w dziedzinie kształcenia i szkolenia zawodowego” będąca podsumowaniem realizacji projektu w ramach akredytacji i złożonego wniosku o budżet w AKCJI 1 (KA121-VET) – Mobilność uczniów i kadry w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+.

CKZIU „Elektryk” w Nowej Soli otrzymało na realizację projektu 2024-1-PL01-KA121-VET-000199048 dofinansowanie w wysokości 65 847,00 euro. Zadania projektu Erasmus + uczestnicy mobilności realizowali w roku szkolnym 2024/2025 u partnera, Pana Claasa Hübnera, Dyrektora firmy Wasserstraßen – und Schifffahrtsamt Spree-Havel w Fürstenwalde i w firmie z sektora przemysłu produkcji oprogramowania, Systema w Dreźnie.  

Na konferencji przedstawione zostały rezultaty projektu nr 2024-1-PL01-KA121-VET-000199048 w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+: WŁĄCZENIE I RÓŻNORODNOŚĆ, DZIAŁANIA NIENARUSZAJĄCE RÓWNOWAGI EKOLOGICZNEJ I ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA ŚRODOWISKO, EDUKACJA CYFROWA W NAUCZANIU, AKTYWNE OBYWATELSTWO. Uczestnicy mobilności przedstawili aplikację „Książka Telefoniczna”, narzędzie stworzone w języku Java, które umożliwia zarządzanie danymi kontaktowymi pracowników. Aplikacja jest zintegrowana z bazą danych Apache Derby, co zapewnia stabilne i efektywne przechowywanie oraz manipulowanie danymi. Rezultatem projektu był również wykonany miernik jakości powietrza, który za pomocą wyświetlacza pokazuje stopień zanieczyszczenia powietrza. Miernik jakości powietrza to innowacyjne rozwiązanie, które pozwala na bieżąco oceniać stan środowiska w różnych lokalizacjach. Przedstawione działania mają na celu rozwój nowych technologii i poprawę świadomości ekologicznej, która wspiera walkę ze zanieczyszczeniami i toksynami w atmosferze. Uczestnicy mobilności w ramach wykonanego zadania włączenie i różnorodność zaprezentowali przygotowany film promujący rekrutację do zakładów pracy w Polsce i Niemczech. W ramach tego zadania uczniowie przeprowadzili wywiady, które zostały wykorzystane w filmie, mającym na celu zachęcenie młodych ludzi do podejmowania edukacji zawodowej i uczestniczenia w międzynarodowym rynku. Uczniowie przedstawili przygotowane portfolia osobiste oraz platformę promowania innowacji tak aby zapewnić promowanie wspólnej edukacji i równego dostępu do aktywności społeczno – zawodowej.

W ramach projektu Erasmus+ nauczyciele CKZiU „Elektryk” w Nowej Soli obserwowali pracę instruktorów praktycznej nauki zawodu i nauczycieli OSZ Oder – Spree w Fürstenwalde i Eisenhüttenstadt. Na Konferencji Pani Katarzyna Pych – Siekierka, uczestnik mobilności przedstawiła nowe kompetencje nauczycielskie związane z nowymi metodami nauczania. Zaprezentowała rozwiązania dotyczące dualnego systemu nauczania, w którym naukę teoretyczną w szkole łączy się z praktyką w zakładzie pracy. Link do PLATFORMY doskonalenia zawodowego nauczycieli: https://h8cgud.webwave.dev/

Konferencja stwarza przestrzeń do dyskusji i wymiany poglądów na tematy istotne z perspektywy nie tylko edukacji ale także w znaczeniu szerszym – rynku pracy. Dyrektor szkoły, zaprosił przedstawicieli organizacji i instytucji rynku pracy do panelu dyskusyjnego. Uczestnikami panelu dyskusyjnego była Pani Katarzyna Podgórska, Dyrektor Urzędu Pracy w Nowej Soli, Pan Marcin Herma, Dyrektor Fundacji Generado w Zielonej Górze, Pan Wojciech Olszewski, Dyrektor Biura Projektów Własnych i Społeczeństwa Informacyjnego UMWL, Pan Mateusz Andrusiak, Prezes Zarządu Dalej Razem w Zielonej Górze, Pani Joanna Kaproń, specjalista do spraw ochrony powietrza, ekologii, środowisko w Urzędzie Miejskim w Nowej Soli, Pan Marcin Nowak, specjalista w Stowarzyszeniu Polska Izba Rozwoju Elektromobilności w Zielonej Górze i Pan Tomasz Łyszyński, Kierownik Działu Personalnego i Administracji/ HR & Administration Manager w NORD Napędy Zakłady Produkcyjne. Zaproszeni goście podczas dyskusji wskazywali na obszary wymagają podejmowania wspólnych działań dotyczących równego dostępu i inkluzji, rozwiązań wspierających osoby z niepełnosprawnościami, wykorzystania narzędzia cyfrowe do lepszego uczenia się i pracy zawodowej i rozwiązań promujących świadomość ekologiczną i odpowiedzialne działania na rzecz środowiska.

Konferencja była również okazją do zaprezentowania blogosfery kompetencji jako działanie doskonalące umiejętności korzystania z narzędzi cyfrowych. Przygotowane blogosfery przedstawiają efekty wszystkich zadań wykonywanych w czasie praktyk zawodowych przez uczniów i obserwacji pracy nauczycieli.

Uczestnicy mobilności zapraszają na strony blogosfer, które przedstawiającą pobyt i działania uczestników mobilności programu Erasmus plus na praktykach zawodowych w roku szkolnym 2024/2025.

 

Blogosferta. Technik informatyk, klasa 4

https://sites.google.com/view/blogosfera-2024-informatyk/strona-g%C5%82%C3%B3wna-homepage?authuser=0

 

Blogosfera. Technik programista, klasa 4

 https://sites.google.com/view/programista-2024-blogosfera/strona-g%C5%82%C3%B3wna-homepage?authuser=0

 

Blogosfera. Technik reklamy, klasa 3

https://sites.google.com/view/blogosfera-reklama?usp=sharing

 

Blogosfera. Technik mechatronik i elektryk, klasa 3

https://sites.google.com/view/blogosferaelektryk?usp=sharing

 

Platforma promowania innowacji

https://sites.google.com/view/erasmus-ckziu-elektryk/edukacja-innowacja-bildung-inovation/blogosfera-blogosph%C3%A4re/20242025?authuser=0

 

PLATFORMA doskonalenia zawodowego nauczycieli: https://h8cgud.webwave.dev/

 

Skip to content